Hoşgeldiniz, Ziyaretçi.Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz

 
Gelişmiş Arama

22427 Mesaj 7391 Konu- Gönderen: 5206 Üye - Son üye: Aslı İba Duran

28 Temmuz 2014, 20:25:23
Klasik Yoga Forum-KLASİK YOGA-Klasik Yoga Dünyası...BeslenmeVitamin ve MinerallerB12 VITAMINI
Sayfa: [1]   Aşağı git
Yazdır
Gönderen Konu: B12 VITAMINI  (Okunma Sayısı 38536 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Admira
Üye
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 12



« : 26 Ağustos 2007, 19:03:21 »

doğru beslenmeyle ilgili diğer bilgileri aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz:
http://klasikyoga.com/klasikyoga/YogikBeslenmeveSaglik/index.php


B12 VITAMINI hayvansal gıdalarda bulunur.
Karbonhidratlar, protein ve yağların işleme tabi tutulması için gereklidir. Özellikle sinir hücrelerinin büyümesi ve tüm hücrelerin tamirinde önemli rol oynamaktadır.
Protein oluşumunda aminoasitlerin işlevinde rol oynamaktadır.
Folic asit ile bileşimi sinir hücrelerinin kılıflarının korunabilmesi ve DNA sentezi için gereklidir; sinir iletilerini kolaylaştırır.
Hafif derecede B12 eksikliği çok sık görülür. Uyuşukluk, unutkanlık, sabahları yataktan yorgun kalkma gibi belirtiler verir.

Ağır vitamin B12 eksikliğinde ise sinir fonksiyonlarının bozulduğu kronik hastalıklar ortaya çıkmaktadır. alıcı sinir harabiyetine yol açabilir.

Vitamin B12 nin kanıtlanmış yararları:

    * Normal büyüme gelişmede olumlu rol oynar.
    * Sinir hasarlarında tedavi edici rol oynar.
    * Pernisiyöz anemi tedavisinde kullanılır.
    * Vejeteryanlarda ve birtakım emilim bozukluğu olan hastalarda oluşabilecek B12 vitamin eksikliğine bağlı belirtileri önler.
    * Bağışıklık sistemini ve sinir sistemini güçlendirir.

Günlük Alinmasi Gereken B12 Miktarlari (mcg)


Yeni Dogan
     0-6 ay   .4
     7-12 ay   .5
Cocuklarda
     1-3 yas   .9
     4-8 yas   1.2
Erkekler veKadinlarda
     9-13 yas   1.8
    13>           2.4
  
Hamilelikte
     18>      2.6
    
Emzirme Doneminde
     18 >   2.8
    
    
Vitamin B12 Kaynakları:

Dana eti, dana karaciğeri,böbrek,süt ve süt ürünleri, peynir, yumurta, midye, dil balığı, ringa balığı, uskumru, sardalya B12 vitamini içeren yiyeceklerdir. Sebzelerde ise B12 vitamini bulunmaz.

Vitamin B12  Icerikli Besinler

FOOD(100 gr)                                   Vitamin B12 (mcg)
Karaciger, dana eti                112
Deniz Taragi(Midye cesidi)            99
Istridye                                       16
Yengec eti                                     9
Alabalik                                         5
Ton Baligi, light, konserve               1.8
Az yagli Yogurt                               1.4
Yagsiz Sut                                       .93
Yumurta,                                         .50
Peynir                                            1.4
Tavuk, gogus                                   .36
Tavuk. koyu renkli kismi                   .32


Populer Medikal ve Northwestern Universitesi web sayfasindan alintidir.
www.populermedikal.com/vitb12.asp - 46k
www.feinberg.northwestern.edu/nutrition/factsheets/vitamin-b12.html



doğru beslenmeyle ilgili diğer bilgileri aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz:
http://klasikyoga.com/klasikyoga/YogikBeslenmeveSaglik/index.php
« Son Düzenleme: 26 Eylül 2013, 20:43:17 Gönderen: natalie » Kayıtlı
cpt_amundsen
Üye
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1


« Yanıtla #1 : 21 Ekim 2007, 10:42:09 »

Teşekkürler Admira bu önemli bilgiler için.. Bu konuya özellikle değinmek istedim çünkü B12 hakkında yanlış bilgilere sahip olmak, ilerde geri dönüşsüz hasarlar yapabilir vücudumuzda:

1-B12 vitamin sadece ve sadece Hayvansal gıdalar, süt ve süt ürünlerinde bulunur. Sebze ve meyvelerde bulunmaz.

2-Hayvansal gıdalar, süt ve süt ürünlerinden sakınanlarda Alzheimer, anemi, kardiyovasküler hastalıklar (aşağıdaki linklerde hastalık listeleri var) gibi hastalıklar 10 yıl içersinde çıkmaya başlarlar.

3-Hayvansal gıdalardan uzak duran vejetaryanların en azından süt ürünleri ile güçlendirilmiş kahvaltı yapmaları sorunu biraz engeller.

4-B12 vitamini ile diğer B vitaminlerini lütfen karıştırmayalım. Yoksa "birçok sebzede B12 vitamini var" gibi yanlış bir fikre sahip olabiliriz. B12 vitamini farklı, B1-B3-B6 gibi vitaminler tamamen farklıdır.

Aşağıdaki linklerini verdiğim kaynaklar devlet kurumları ya da üniversitelerdir ve tıp doktorlarının başvuru kaynaklarıdır:

http://ods.od.nih.gov/factsheets/vitaminb12.asp
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/druginfo/natural/patient-vitaminb12.html
http://www.b12vitamin.com/
http://www.health.gov.il/Download/pages/Yona_Amitai_-__lebenthal_book.galley.doc
Kayıtlı
eczaci
Üye
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 50



« Yanıtla #2 : 26 Mayıs 2008, 10:12:28 »

nacizane bir bilgi
50 yaş üzeri kişlerde b12 vitaminin vücuda emilimi zorlaşıyor
enjektabl yoldan veriyoruz ayda 1 amp olarak
Kayıtlı
Gülçin
Kıdemli üye
Üye
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 261



« Yanıtla #3 : 26 Mayıs 2008, 14:17:18 »

Bilgiler için teşekkürler. Smiley Bu ayın başında periyodik kan tahlillerinmi yaptırdım.Doktorum Vitamin B12 tahlilide istemiş.Normal değerler 200-950 pg/mL diyor.Benimki 579pg/mL çıkmış.Sevgili eczaci sanırım bu benim yaşım için iyi bir değer.Yaşım 6 çarpı 10=???????????????? bu sene doğum günü pastamın üzerinede böyle yazdırdım.Çünkü mumlar pastanın üzerine sığmadı............................SEVGİLER.................            
Kayıtlı

G.G
eczaci
Üye
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 50



« Yanıtla #4 : 26 Mayıs 2008, 16:01:53 »

bence değerler normal
daha nice çarpı 10 senelere
Kayıtlı
Yonca Güler
Ziyaretçi
« Yanıtla #5 : 27 Mayıs 2008, 22:12:48 »

Benimde saçlarım aşırı dökülüyordu b vitamini almaya başladım o sebeple.Ayrıca biyoxcin kullanıyorum...
Kayıtlı
muhterem
Üye
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 785



« Yanıtla #6 : 27 Mayıs 2008, 22:31:17 »

Bir bilgi de ben ekliyeyim.
B12 nin en iyi kaynağı ciğer.Admira'nın da listesinde olduğu gibi.Ama yiyecekseniz de genç hayvanın ciğeri tercih edilmeli.
Ve B12'nin karaciğerdeki deposu kişiye bir yıl veya daha uzun süre yetebilir
Kayıtlı

Kendin İçin Birşey Yapmayacaksan ; Kim Yapacak ?
Başkası için bir şey yapmayacaksan ;Varolma'nın Anlamı Ne?
Şimdi Yapmayacaksan ; Ne Zaman ?
sevimyt
Üye
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 70



« Yanıtla #7 : 30 Mayıs 2008, 13:43:19 »

Merhaba,

Sitede her zaman çok faydalı bilgiler buluyorum özellikle beslenme ile ilgili.
B-12 ile ilgili olarak da yukarıda gayet detaylı bilgiler verilmiş ancak ben sonuç itibari ile bir yetişkin haftada ne kadar et yemeli(kac gr?) onu öğrenmek istiyorum ve bu etin ne kadarı kırmızı ne kadarı beyaz et olmalı. Bizim için ne kadarı yetelidir?

Ayrıca kafamı karıştıran bir konu var şöyle ki; Mert Hocam derslerinde sürekli bize süt ve süt ürünlerinden uzak durmamızı salık veriyor aynı şekide bu sitede et tüketiminin zararlarıile ilgili olarak da çok çeşitli yazılar okudum ancak B-12 tüketimi ile ilgili bu mail önceki yazılarla çelişiyor.

Bu konuyu açıklığa kavuşturabilirsek çok sevinirim. Çünkü örneğin ben çok fazla et düşkünü değilim ancak vücudumun ona ihtiyacı olabileceğini düşünerek zaman zaman et de yemeye çalışıyorum.

Aynı şekilde süt ürünleri konusu. Sütü çok sevmiyorum ve tüketmiyorum ancak yogurdu ve yogurtlu seyleri cok severim ve yogurtla ilgili şimdiye kadar hep olumlu bilgiler edinmiştim.

Bu konuları açıklığa kavuşrurabilirsek çok sevinirim.

Teşekkürler...
Kayıtlı
eczaci
Üye
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 50



« Yanıtla #8 : 30 Mayıs 2008, 13:59:39 »

ENDER SARAÇIN BİR TOPLANTISINA KATILMIŞIM
ONUN TAVSİYESİNİ AKTARIYORUM
DEDİKİ KIRMIZI ETİ HAFTADA BİR KERE YİYİN
BEYAZ ET SERBEST
BALIK SERBEST
Kayıtlı
Sayfa: [1]   Yukarı git
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer:  

Theme orange-lt created by padexx
Bu Sayfa 0.092 Saniyede 22 Sorgu ile Oluşturuldu